Nowa platforma Petrobalticu płynie do Gdańska wróć

Nowa platforma Petrobalticu płynie do Gdańska

 

http://www.gospodarkamorska.tv/relacje-tv/holowanie-nowej-platformy-lotosu-do-portu-polnocnego-w-tej-pracy-nie-ma-miejsca-na-rutyne-l406.html

 

21 lutego 2014, autor: Robert Kiewlicz

 

W weekend na redę gdańskiego portu wpłynie statek przewożący nową platformę wiertniczą dla Lotos Petrobaltic. Jak dowiedział się portal Trojmiasto.pl platforma poprzednio nosiła nazwę GSF Monitor i należała do koncernu Transocean. Jest ona transportowana na specjalistycznym statku – ciężarowcu o nazwie „Target” należącym do spółki Dockwise. Statek spodziewany był na gdańskiej redzie w niedzielę ok. godziny 11. Został jednak zatrzymany w okolicach Danii. Jego przybycie do Gdańska opóźni się o kilka dni. Prawdopodobnie dotrze do Polski w wtorek lub środę.

Nowy nabytek Petrobalticu to platforma GSF Monitor zbudowana w 1989 w Singapurze.

 

żródło: rigspot.net

Nowy nabytek Petrobalticu to platforma GSF Monitor zbudowana w 1989 w Singapurze.

 
Największy na świecie ciężarowiec Dockwise Vanguard.

Największy na świecie ciężarowiec Dockwise Vanguard.

 

Prawdopodobnie w niedzielę odbędzie się też widowiskowa operacja wydokowania platformy na redzie portu Gdańsk. Obsłużą ją holowniki należące do WUŻ Port and Maritime Services. Następnie platforma przejdzie przegląd oraz zostanie poddana deratyzacji. Pod koniec marca 2014 roku rozpocznie ona wiercenia na obszarze koncesji bałtyckich, należących do Petrobalticu.

„Target” to jednostka do przewozu ładunków wielkogabarytowych, tzw. ciężarowiec wpływny (semi-submersible). Są to jednostki półzanurzalne z własnym napędem. Na pokłady zabierają ciężkie moduły platform wiertniczych, całe platformy półzanurzalne, samopodnośne, statki, czy fabryki pływające.

Nowo zakupiona jednostka to platforma typu jack-up (samopodnośna) i czwarta platforma spółki Lotos Petrobaltic. Wcześniej operowała u zachodnich wybrzeży Afryki. Została zbudowana w 1989 roku przez Far East Levingston w Singapurze. Platforma może pomieścić załogę składającą się z ok. 100 osób. 

 

Do Gdańska nowa platforma Petrobalticu przypłynie na pokładzie statku mv "Target" do przewozu ładunków wielkogabarytowych. Pod koniec marca rozpocznie ona wiercenia na obszarze koncesji bałtyckich.</p><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><p>.

źródło: www.dockwise.com

 

Do Gdańska nowa platforma Petrobalticu przypłynie na pokładzie statku mv „Target” do przewozu ładunków wielkogabarytowych. Pod koniec marca rozpocznie ona wiercenia na obszarze koncesji bałtyckich. 

Teraz platforma będzie pracowała pod polską flagą z polską załogą i będzie nosić nazwę „Lotos Petrobaltic”. Może ona prowadzić wiercenia na wodach o głębokości do 350 ft. (105 m). Przeprowadzone przed zakupem analizy wykazały, że istnieje możliwość przedłużenia nóg platformy o 50 stóp, co pozwoli jej na pracę na wodach nawet o głębokościach do 120 metrów.

Plan prac nowej platformy obejmuje wiercenie kilkunastu otworów oraz liczne prace związane z rekonstrukcją otworów już istniejących. Jeśli wiercenia poszukiwawcze potwierdzą występowanie kolejnych złóż, ich zagospodarowanie będzie wymagać kolejnych wierceń – otworów eksploatacyjnych i zatłaczających – oraz budowy centrów produkcyjnych. Z kolei realizacja tych zadań będzie wymagała zakupu kolejnych platform w przyszłości.

Koncesje Lotos Petrobaltic na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż kopalin obejmują siedem obszarów o łącznej powierzchni ponad 7,1 tys. km kw., leżących we wschodniej części obszaru morskiego Polski. Petrobaltic ma też koncesje na wydobywanie kopalin ze złóż B3, B4, B6 i B8. Aktualnie eksploatowane jest złoże ropy naftowej B3, a na złożu B8 prowadzone są przygotowania do eksploatacji. Zgodnie ze strategią, do 2015 roku Lotos planuje pozyskiwać z własnych złóż 1,2 mln ton ropy rocznie. 

 
 autor
 

Czytaj więcej na:
http://biznes.trojmiasto.pl/Nowa-platforma-Petrobalticu-plynie-do-Gdanska-n77182.html#tri